DUA DESAKU NAN INDAH

DUA DESAKU NAN INDAH

Berminat Menyewa Buaian Berendoi? Sila Klik Gambar...

Saturday, March 13, 2010

ALL ENGLAND SUPER SERIES 2010 - DAY 4 (FRIDAY)


LIVE @ ASTRO SUPERSPORT CH 811
(1AM MALAYSIA - SATURDAY MARCH 13 2010)


Assalamualaikum kengkawan.....

Smlm aku tak update psl perlawanan pusingan ke-2 tu sbb frust aku tu masih menebal...uhuk uhuk. Hari ni rasa terubat gak la sbb drp 4 wakil Malaysia smlm, 3 layak ke suku akhir. Hafiz Hashim walaupun tewas kpd jaguh China, Lin Dan tapi aku rasa keputusannya agak memberangsangkan juga. Hafiz tewas 14-21, 18-21 dlm 38 mnit. Not bad boy! Aku tak dpt tgk live perlawanan ni tapi kalau dilihat drp keputusan set ke-2 tu, Hafiz ni "melawan" gak la. Apa yg aku perasan ttg Hafiz ni ialah - dia ni dh ada fizikal yg baik...tinggi & kaki pnjg tapi dia jarang guna la. Sepatutnya dia kena byk smash terutama jumping smash dr baseline sbb kelebihan ketinggian yg dia ada ni. Ini pendapat aku la. Kalau mana2 coach Malaysia atau pegawai2 BAM baca blog aku ni, sampaikan pendapat aku ni kat dia ye......(konon la ada yg baca...perasan la tu!!)

3 lagi wakil ke suku akhir ialah:
1) Datuk Lee Chong Wei
2) Gan Teik Chai/Tan Bin Shen
3) Choong Tan Fook/Lee Wan Wah

Chong Wei akan bertemu pemain baru Korea, Shon Wan Ho yg telah menewaskan pemain muda dr China, Chen Long dgn 3 set! Harap2 Chong Wei tak ambil mudah perlawanan ni sbb kalau dpt la, main straight set dah le. Jgn bawa ke rubber set. Nanti lu letih la Datuk mau lawan dlm semi final.......Dlm separuh akhir nanti (kalau berjaya kalahkan pemain Korea ni), Chong Wei akan berdepan lak dgn samada pemain dr Indonesia, Taufik Hidayat @ pemain dr Denmark, Peter Gade (aku tak pasti betul ke tak ni sbb takde mklmt lengkap lagi) yg akan berentap lebih awal sblm perlawanan Chong Wei & Wan Ho pagi ni (semua tgh tido la tu!)

Kalau berjaya di separuh akhir lak.....harap2 la, Chong Wei akan ke perlawanan akhir menentang samada Bao Chunlai (China) @ Lin Dan juga dr China. Kalau tercapai hasrat aku nnt, dpt la tgk Chong Wei berentap lagi dgn Lin Dan di akhir. Lama sgt rasanya tak tgk diorang ni berentap!

Utk rekod, Chong Wei dah menang 2 kejohanan super series pada awal2 thn ni iaitu Korea Open & Malaysia Open pada Januari 2010 lalu. Kalau dia menang lagi kali ni, 3 super series berturut2 la dia sapu setakat ni! Minggu depan Swiss Open Super Series berlangsung lak.

Beregu muda negara, Gan Teik Chai/Tan Bin Shen pun nmpknya melangkah gagah ke suku akhir. Lawan diorang ni pasangan dr Denmark, Lars Paaske/Jonas Rasmussen.
Pasangan veteren negara, Choong Tan Fook/Lee Wan Wah (gambar di atas) juga nmpknya beraksi mantap ke suku akhir & akan bertemu pasangan pilihan ke-3 kejohanan dr Indonesia yg hebat gak, Markis Kido/Hendra Setiawan. Gunakanlah pengalaman sbg pasangan veteren yg masih mampu menggegar tu!

MALAYSIA BOLEH!!!

No comments:

Post a Comment